prezentācija, interaktivitāte, prezentēšanas prasmes, prezentāciju veidošana

Prezentācija | 4 mūsdienīgas prezentācijas elementi

Prezentācija var kļūt par vienu no svarīgākajiem vēstījuma avotiem.  Liela problēma prezentāciju pasaulē ir tāda, ka mēs neapzināti mācamies no tiem piemēriem, kurus redzam sev apkārt. Mēs principā atkārtojam savus kolēģus, viņu trikus, veidu, formātu. Jaunas idejas nav iespējas iegūt, ja mēs neredzam neko jaunu. Ja atrodamies vienā lokācijā, un tiekamies ar vieniem un tiem pašiem cilvēkiem. Līdz ar to mēs klonējam viens otru, atražojam un pierodam un noticam, ka tieši tā ir jādara.  Tādēļ šajā rakstā mēs aplūkosim 4 svarīgākos mūsdienīgu prezentāciju instrumentus, kas padarīs jūsu prezentācijas oriģinālākas un interesantākas.


Viens slaids piecās minūtēs Prezentācija ir efektīva, ja tā ir daudzveidīga. Tas nozīmē, ka prezentācija jeb slaidi ir adekvātā balansā ar runāto materiālu. Labā prakse ir viens slaids piecās minūtēs.
Atslēgas vārdi Cilvēki parasti lasa visu, ko viņiem rāda. Tādā veidā pastāv risks, ka viņi nedzirdēs to, ko jūs teiksiet.
Izmantojiet video Video pārnes jūsu publiku pilnīgi citā formātā. Tas ir brīnišķīgs papildinājums jebkurai prezentācijai.
Interaktivitāte Cenšaties veidot slaidus tā, lai tie būtu interaktīvi.


prezentācija nevis bilžu vakars

Prezentācijas būtība ir pēc iespējas skaidrāk un efektīvāk vēstīt kādu ideju vai pārliecināt par savu argumentu taisnību. Un visefektīvākās prezentācijas parasti ir tās, kuras spēj atrast līdzsvaru starp dažādām komunikācijas formām. Esmu jau rakstījis, ka komunikācija būtu jāuztver kā daudzcīņa, kur visas disciplīnas notiek vienlaicīgi: 

  1. Racionālā uztvere,
  2. Empātiskā uztvere,
  3. Interaktīva komunikācija,
  4. Vizuālā komunikācija

Kā jūs redzat vizuālā komunikācija ir tikai viena no iedarbības formām. Jā, tā ir ļoti svarīga, bet jūsu publika spēs ilgstoši noturēt uzmanību tikai tad, kad notiks šo iedarbības mehānismu nepārtraukta maiņa. 

Piemēram, izstāstiet kādu iztēli bagātinošu piemēru, pēc tam seko atziņa, kas var būt arī racionāla un vispārinoša, pēc tam seko jautājumu / atbilžu bloks, pēc tam video piemērs. Par to kā izveidot aizraujošu stāstu lasiet šajā blogā.  Tieši daudzveidība ir atslēga veiksmīgām prezentācijām.

Šajā video materiālā Jūs varēsiet padziļināti uzzināt par vizuālo komunikāciju:


prezentāciju veidošana

Prezentāciju veidošana ļoti bieži kļūst par runas plānotāju. Katrs slaids ir kā viens plāna punkts vai atskaites punkts par kuru ir plānots plašāk runāt prezentācijas laikā.

Kaut gan tas ir ļoti izplatīts prezentāciju veidošanas veids, no runu veidošanas viedokļa tas nav pareizi.

Galvenais iemesls ir tāds, ka jūsu runu kļūst pārstrukturizēta. Publikai būs sajūta, ka tā skatās bilžu vai grafiku parādi par kuru katrs runātājs nedaudz pakomentē. Un rezultātā publikai šis paredzamais ritējums ātri apniks.

Prezentāciju jeb runu veidošana ir jāsāk ar strukturēšanu. Parasti tiek izmantotas trīs-daļīgās struktūras, piemēram, klasiskā struktūra PROBLĒMA --> RISINĀJUMS --> RĪCĪBA vai piltuves struktūra KOPPLĀNS --> VIDĒJAIS PLĀNS --> TUVPLĀNS.

Un tikai pašās beigās, kad šī struktūra ir gatava, būtu jāizveido vizuālā komunikācija, kas atbalstītu radīto saturu.


atslēgas vārdi

Noteikti vajadzētu atturēties no garu aprakstošu teikumu izmantošanas slaidos. Spēcīgākais komunikācijas ierocis esiet jūs paši. Slaidiem nav emociju, tie nespēj radīt intrigu vai pārsteigt ar kādu stāstu. Tādēļ vislabākais ko var darīt ar prezentāciju ir izmantot to, kā atbalsta mehānismu jūsu saturam. Piemēram, uzrakstiet uz slaida katrai savas runas epizodei tās raksturojošo atslēgas vārdu, galveno domu, frāzi, kas precīzi noformulē jūsu ideju. Turiet šo slaidu ieslēgtu visas epizodes garumā kamēr jūs par šo tēmu runājiet. 



video video video

Viens video fragments būtu noteikti jāiekļauj jebkurā prezentācijā. Video vēl joprojām ir viens no spēcīgākajiem komunikācijas instrumentiem, kas uzreiz pievērš publikas uzmanību. Video nostrādās pat ar auditorijām, kuras nav ieinteresētas, nogurušas un pasīvas. It īpaši, kad mūsdienās ir tik daudz vienkāršu montāžas instrumentu, filtru (www.canva.com), dizaina instrumentu, ka jeblurš cilvēks bez priekšzināšanām var izveidot un ātri samontēt jebkādu materiālu, video būtu noteikti jāizmanto.  Vēl viens veids ir video bez skaņas ar pieklusinātu muzikālo celiņu, lai jūs varētu runāt pāri šim video materiālam un iedot jaunu kontekstu tam, ko publika redz.


interaktivitāte

QR kodiem. Jūsu slaidu šovs var tikt padarīts daudz interesantāks, ja katrs slaids jums ir QR kods kas ir saite attiecīgu uz kādu attēlu, tabulu, kuru katrs cilvēks var individuāli savā telefonā palielināt, izlasīt, un saglabāt, kā arī tā ir darbība. QR kodus printē arī uz krekliem, lai varētu skenēt, kā arī uz vizītkartēm, kuras ir paslēptas zem krēsliem. (kur var uztaisīt QR kodu, parādīt appu). Turklāt droši aiciniet savu publiku izmantot savus sociālos tīklus. Iedrošiniet viņus fotografēt, filmēt un dalīties ar lekcijas materiāliem un atziņām, kas viņiem ir patikušas ar savām auditorijām. Izdomājiet kādu vienojošu #hashtag un dodiet zaļo gaismu zināšanu izplatīšanai.


vai powerpoint ir miris?

Problēma. Pārāk daudz prezentāciju, pārāk daudz slaidu, sapulču. Viss ir atkārtojas, tie paši templeiti, kas ņemti no Canvas jau sen atkārtojas. Pat vārds prezentācija vairs nenozīmē, ka cilvēks stāvot prētī publiaki vēsta kādu informāciju, bet pats vārds jau nozīmē powerpointa izmantošanu. Slaidi ir pārņēmuši un izkropļojuši jebkādu izpratni par publisko runu, par uzstāšanos, par vēstījuma nogādāšanu adresātam. Prezentācijas mākslas mūsdienu seja ir salipusi ar powerpoint vai citu aplikāciju slaidiem. Pirms mums ir doma, ko teikt, mēs atveram powerpointu, cerot ka tur ir tā doma. Tas it kā palīdz sastrukturizēt idejas pa galvenajiem punktiem, dod iespēju kavēt laiku pareizās bildes meklējumos, un dod iespēju nelielā šriftā footerī pierakstīt notes, kas mums būtu jāsaka. Slaidi ir tā ieēdušies prezentēšanas vidē, ka tiek prasīts tos pārsūtīt visiem dalībniekiem, jo pēc būtības slaidi tiek uztverti kā runas konspekts. Pēc būtības tiek darīts viss lai visu vainu un galveno publikas uzmanību mēs novirzītu uz slaidiem. Mēs atliekam  gatavošanos, darbu ar tekstu, runas satura izmēģināšanu, dramaturģiju vai ātro pētniecisko aktivitāte googlā. Mēs to visu atliekam, dēļ slinkuma, dēļ noguruma, dēļ paļaušanās ka gan jau nošarmēsim, atliekam, jo prezentācijas un runāšana ir pārāk intīma un sapīga padarīšana. Slaidi ir devuši patvērumi mazvērtības kompleksiem paslēpties, novērst uzmanību no sevis. Tā nav ne latviešu vai šī ģeogrāfiskā apriņķa problēma, bet gan visas pasaules īpatnība. Cilvēki netic sev vai noliedz savas prasmes un spējas. Paškritika liek mums slēpties, un slaidi ir kļuvuši par šo patvēruma vietu.   

Labā ziņa ir tā, ka komunikācija evolucionē, tāpat kā valoda, kultūra, sabiedrība. Un evolūcijas lielie straujie izrāvieni parasti notiek kad ir fundamentāli satricinājumi, kas mūsu kontekstā ir apnikums, un neefektivitāte. Biznesa vidē tie ir nesasniegtie rezultāti. Un šajā punktā mēs varam sākt aizstāvēt šo provokatīvo vebināra nosaukumu ka slaidi ir miruši. Problēma nav pašos slaidos, vai powerpointā, vai tajā ka mums trūkst spēka un iedvesmas izlekt ārpus ierastajiem rāmjiem, jo publiskā komunikācija jebkurā gadījumā ir trausla padarīšana, kur turpat blakus atrodas kauns ar lielo K un gatavs uzstāties kopā ar jums.


Senākie posti
Jaunākie posti

Atstāt komentāru

Aizvērt

PUBLISKĀS RUNAS PAMATI

Klātienes praktiskā darbnīca

Praktizējiet visus svarīgākos publiskās runas elementus sākot no neverbālās komunikācijas un struktūru veidošanas, līdz pat storytelling un uztraukuma kontrolei režisora Viestura Meikšāna vadībā.

Uzzināt vairāk

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Meklēt

Tavs grozs tukšs. Kā tā?
Uz katalogu