Komunikācija | Mūsdienīgas komunikācijas pamati, kas jāzina ikvienam

Komunikācija | Mūsdienīgas komunikācijas pamati, kas jāzina ikvienam

Jums var būt izcilas idejas, bet ja Jūsu prasme par tām pastāstīt ir viduvēja, tad arī šīs idejas apkārtējie uztvers kā viduvējas. Tāpēc komunikācija ir 21. gadsimta vērtīgākā valūta. Cilvēki pieņem lēmumus balstoties cik patīkami ar jums ir komunicēt. Saturs ne vienmēr spēlē galveno lomu. Drīzāk komunikācijas veids, stils un Jūsu attieksme. Komunikācija ir saistviela, kura nosaka vai cilvēks kļūs īpaši veiksmīgs. Tādēļ šajā rakstā par metodēm, kā padarīt savas komunikācijas prasmes par galveno Jūsu veiksmes un sasniegumu iemeslu.


KOMUNIKĀCIJAs zinātne SĀKAS AR KLAUSĪŠANOS

Komunikācijas zinātne ir nozare, kas pēta kā tiek nodota un uztverta informācija. Lai Jūs kļūtu par komunikablu cilvēku Jums ir jāattīsta sekojošās prasmes:


1. Prasme klausīties. Komunikācija ir dialogs un ļoti bieži kāds sarunas partneris pilnībā aizmirst par otru cilvēku un koncentrējas tikai uz sevi, uz savu labsajūtu runājot. Prasme būt šeit un tagad un 100% klausīties otru cilvēku ir veiksmīgas komunikācijas sākums. Komunikabls cilvēks vienmēr ir jūtīgs pret savu sarunu partneri.

2. Radošā rakstniecība. Mēs paplašinām valodas telpas iespējas rakstot. Rakstīšana ļoti savdabīgā veidā sakārto mūsu domas, liek mums domāt par atsevišķiem vārdiem, teikumu uzbūvēm un kopējo vēstījumu. Tādā veidā rakstīšana palīdz mums sagatavoties runāšanai.

3. Runāšanas prasme. Ir tāds nerakstīts likums, ka Jums ir jābūt vismaz 6 stundām publiskas komunikācijas situācijās, lai Jūs varētu sākt spēlēties ar komunikācijas rīkiem un sākt izbaudīt šo procesu.

Bet atgriezīsimies pie komunikācijas zinātnes pirmā ieteikuma - prasmes klausīties. Piemēram, Bils Geits bija pazīstams tieši ar spēju būt šeit un tagad ar jebkuru sarunu partneri, ieklausīties katrā vārdā, ķermeņa valodas frāzē, kopīgajā otra cilvēka pašsajūtā, un tad attiecīgi reaģēt. Jo bieži vien par mūsu ideju vai mūsu personību daudz vairāk pasaka mūsu nopūtas, roku pozīcijas vai nolaistie acu plakstiņi. Ja sarunu partneris to pamana, tad viņš/a uzreiz var daudz adekvātāka noreaģēt un veidot daudz dziļāku un godīgu saskarsmi.

Nākošreiz, kad ar kādu runāsiet, pievērsiet uzmanību sekojošām izpausmēm:


Elpošanas ritms un nopūtas
Ja Jūsu sarunas partneris nopūšas, tas liecina, ka kaut kas viņu satrauc. Ir kāda neatrisināta problēma. Tā var būt arī Jūsu lielā iespēja uzzināt kā Jūs varētu palīdzēt šo jautājumu atrisināt.
Parazīt kustības
Vai Jūsu sarunu partneris sāk pieskarties sev (ļoti bieži tā ir neliela kasīšanas kustība), spēlēties ar pildspalvu vai ar kādu citu priekšmetu. Tas var liecināt par iekšējo stāvokli un attieksmi pret tēmu par kuru Jūs runājat.
Saspringums
Ja Jūs pamanāt uzrautu plecus vai saspringušas kustības, tas var liecināt par uztraukumu un nedrošību. Tas var nozīmēt, ka attiecīgais jautājums, kas izprovocēja šādu rīcību iespējams ir Ahileja papēdis Jūsu partnerim.
Runas ātrums un ritms
Cenšaties arī pamanīt, kā mainās runas ātrums, kad tas samazinās. Tādā veidā cilvēki iekrāso tēmas, kuras viņiem ir saistošākas, tuvākas, dramatiskākas. Tā ir ļoti svarīga informācija par otru cilvēku.
Kopējais miers
Sajūtiet Jūsu partnera kopējo stāvokli. Iedomājieties, ka Jūs esat milzīga auss, kura uztver visus signālus vienkopus un saprotiet kopējo vēstījumu un partnera stāvokli. Vai tas ir mierīgs? Vai šis stāvoklis mainās? Kas provocē šīs izmaiņas?


komunikācijas veidi

Komunikācija ir desmitcīņa – to veido neskaitāmi zobrati, mehānismi, sastāvdaļas, prasmes, ko pārvaldīt vienlīdz augstā līmenī. Līdzīgi kā sportistiem, ir jātrenējas katrā no tām. Ja Jūs vēlaties attīstīt komunikācijas prasmes, tad Jums jāattīsta savas spējas dažādos komunikācijas veidos. Pēc būtības tie ir dažādi komunikācijas veidi:

kā attīstīt komunikācijas prasmes?

Komunikācijas prasmes var attīstīt, apzinoties, ka Jūsu galvenā komunikācijas treniņu platforma ir Jūsu ikdienas komunikācija - veikalā, sarunājoties pa telefonu, mājās, darbā, konferencēs vai tiešsaistes sapulcēs.

Pirmkārt, Jums ir jāsāk attīstīt dažādi komunikācijas veidi par kuriem mēs jau runājām iepriekšējā sadaļā. Katrs no šiem žanriem ir vesela zinātne, par kuru ir uzrakstītas ļoti daudz grāmatas. Sāciet lēnām un pacietīgi. Izveidojiet atsevišķu komunikācijas prasmju pierakstu kladi katram žanram. Krājiet komunikācijas instrumentus un sāciet to pielietot ikdienā.

Otrkārt, izveidojiet savu komunikācijas platformu internetā - podkāstu, youtube kanālu vai Facbook Live regulāras sesijas. Lai attīstītu komunikācijas prasmes Jums ir vajadzīga regularitāte. Un labākais veids kā sevi piespiest strādāt ir izveidot kādu raidījumu ar solījumu sabiedrībai, ka katru trešdienu tiks publicēts jauns raidījums.

Treškārt, apmeklējiet dažādus runas mākslas kursus, lai iegūtu pēc iespējas daudzveidīgākus komentārus par savām prasmēm. Runas skolas praktiskās nodarbības ir lielisks veids, kā sākt savu izaugsmes ceļu komunikācijas jomā.

      


    komunikācijas teorijas

    Lineārā komunikācijas teorija: Šī teorija aplūko komunikāciju kā vienkāršu līniju, kur informācija tiek pārraidīta no sūtītāja uz saņēmēju. Šī teorija akcentē ziņas pārraidīšanu un uztveršanu, ignorējot kontekstu.

    Interaktīvā komunikācijas teorija: Šajā teorijā komunikācija tiek uzskatīta kā divvirziena process, kurā sūtītājs un saņēmējs savstarpēji mijiedarbojas, mainot savas lomas komunikācijas procesā. Šī teorija ietver atgriezenisko saiti un dialogu starp komunikācijas dalībniekiem. 

    Sistēmiskā komunikācijas teorija: Šī teorija aplūko komunikāciju kā sarežģītu sistēmu, kurā dažādi komponenti mijiedarbojas un ietekmē viens otru. Šī teorija pievērš uzmanību kontekstam, kultūras aspektiem, un uztver komunikāciju kā procesu, kas visu laiku mainās.

    Simboliskās mijiedarbības teorija: Šī teorija uzskata, ka komunikācija notiek, izmantojot simbolus un valodu. Tas savukārt rada platformu interpretācijai.

    Socio-kulturālā teorija: Šī teorija izceļ kultūras normas, vērtības un tradīcijas, kas ietekmē komunikācijas veidu un stilu. 

    Konstruktīvisma teorija: Šī teorija uzsver, ka komunikācija ir subjektīva un, ka cilvēki konstruē nozīmes un realitāti, pamatojoties uz savām pieredzēm, uzskatiem un interpretācijām.


    nobeigumā

    Komunikācijas prasmes ir ne tikai 21. gadsimta vērtīgākā valūta, bet arī visnenovērtētākā prasme. Vēl joprojām komunikācijas prasmes tiek uzskatītas par soft skills, vēl joprojām tā ir neobligātā mūsu dzīves sastāvdaļa, bet tad, kad mēs redzam, ka cilvēki pie mums pievelkas, ka mums ir izveidojies lielisks profesionālo paziņu tīkls, kurš palīdz mums attīstīties, tad mēs saprotam, cik milzīga loma ir prasmei komunicēt. Sākat arī savu ceļojumu šajā pasaulē!


    Senākie posti
    Jaunākie posti

    • Viestur, labrīt! Nosūtīju Jums ziņu Instagram’ā.
      Artūrs (whois_arturs)

      Artūrs

    Atstāt komentāru

    Aizvērt

    PUBLISKĀS RUNAS PAMATI

    Klātienes praktiskā darbnīca

    Praktizējiet visus svarīgākos publiskās runas elementus sākot no neverbālās komunikācijas un struktūru veidošanas, līdz pat storytelling un uztraukuma kontrolei režisora Viestura Meikšāna vadībā.

    Uzzināt vairāk

    Age verification

    By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

    Meklēt

    Tavs grozs tukšs. Kā tā?
    Uz katalogu