Saskarsme | Komunikācijas triki, kas pārsteidza pat skeptiķus

Saskarsme | Komunikācijas triki, kas pārsteidza pat skeptiķus

Jūs iegūsiet cilvēku labvēlību, uzmanību un pateicību, ja dosiet viņiem iespēju justies svarīgiem. Šis blogs ir par saskarsmes mākslu jeb mākslu veidot attiecības. 


saskarsmes mākslas pamati

Saskarsmes pamati ir saistīti ar vienu fundamentālu patiesību - Jums jāsāk rūpēties par savu sarunu partneri vai publiku. Jāsāk domāt nevis par to, ko viņi par mani padomās vai kā es izskatos, bet jārūpējas par to, kas ir svarīgākais Jūsu komunikācijas partnerim.


  • Vēlme justies svarīgam. Vēlme justies svarīgam ir iemesls tam, ka pilsētā vai ciemā, kurā jūs dzīvojat kāds ir uzcēlis stipri lielāku māju nekā pārējiem. Tādēļ mēs gribam valkāt dārgas drēbes, braukt dārgās mašīnās un runāt par mūsu izcilajiem bērniem.  Ja jūs pastāstīsiet kā jūs iegūstat jeb apmierināt savu vēlmi pēc svarīguma, tad tā būs ļoti svarīga atslēga, lai varētu ar Jums manipulēt. Piemēram, Džordžs Vašingtons gribēja lai viņu sauc “Viņa augstība”. Tāpat miljonāri sponsorēja 1928. gada ekspedīciju uz Antarktīdu, jo kalnu smailes tiktu nosauktas viņu vārdos. Un Viktors Igo gribēja, lai visu Parīzi nosauc viņa vārdā.
  • Atcerieties cilvēku vārdus. Jūs varēsiet panākt daudz lielāku pārliecināšanas efektivitāti, ja spēsiet uzrunāt cilvēkus viņu vārdos. Vārds ir milzīga vērtība katram cilvēkam, it īpaši labi tas strādā, ja jums ir objektīvi liela auditorija, piemēram, 100 cilvēki. Iedomājieties kāds efekts būtu, ja Jūs zinātu vārdus vismaz pusei dalībnieku. 
  • Esiet pateicīgi. Piemēram, ja Jūs vēlaties radīt cilvēciskuma sajūtu par sevi jeb vienkārši iepatikties publikai, tad Jūsu runā ir jābūt vismaz vienai epizodei vai vienam teikumam, kur Jūs būtu pateicīgi – Dievam, sievai, savai ģimenei, saviem darba kolēģiem, vienalga kam. Šis mehānisms rada sajūtu, ka Jūs neesat tas līderis, kurš uzrunā pārejos no saviem “augstumiem”, ka Jūs neesat egoists, ka Jūs spējat pamanīt un novērtēt cilvēkus, kas atrodas Jums apkārt.  
  • Dāviniet. Cilvēkiem patīk dāvanas. Un viņi to vienmēr novērtēs. Tā var būt pat neliela materiāla lieta kā zīmulis, uz kura ir uzdrukāts semināra datums. Vai arī lielākām auditorijām tas var būt Jūsu mīļākās grāmatas vai filmas ieteikums, kas arī ir dāvana.
  • Kompliments. Atrodiet kādu īpašību otrā cilvēkā, kas ir oriģināla. Novērtējiet un pasvītrojiet kaut ko, ko visticamāk citi cilvēki nav pamanījuši. Komplimenta vērtība ir izcelt gaismā kaut ko, ko Jūsu sarunu biedrs līdz šim nav zinājis.

saskarsmes veidi

Valoda — kultūras sastāvdaļa 

Runa — psihisks process, katram ir savs runas temps, ātrums u.c. 

Neverbālie līdzekļi — žesti, acu kontakts, mīmika, pozas, distance u.c. 

Akustiskie līdzekļi — intonācija, pauzes, klupuss u.c. 

Pieskaršanās līdzekļi — rokasspiediens, apkampšana u.c. 

Smaržu līdzeklis — apkārtējas vides smarža u.c.


saskarsmes stili

Visos komunikācijas aspektos panākt “1 pret 1” attiecību veidošanos. 

Ir svarīgi auditorijai dot iespēju iekāpt mūsu privātajā telpā, samazināt savstarpējo distanci. Jāpanāk tāda atmosfēra, it kā runātājs ar klausītāju būtu labi draugi, kas devušies baudīt tasi kafijas un saturīgas sarunas. 

Kā šī savstarpējā distance rodas? 

Kad runājam ne tā, kā ikdienā. Tas, ko dēvējam par lietišķo valodu, ir reglamentēta hierarhijas valoda. Lai cik prominenta, liela un skaista nebūtu auditorija, arī viņi sarežģītas lietas vēlas dzirdēt vienkāršās frāzēs. 

Saprotamas un nesamākslotas valodas izmantojums un eleganti komfortablais jeb “smart casual” ģērbšanās stils rada sajūtu “Es esmu viens no jums!”. Šai tendencei seko arī miljardieris Īlons Masks, kosmisko tehnoloģiju kompānijā “SpaceX” ieviešot aizliegumu dažādu departamentu zinātniekiem sarunāties viņu jomai specifiskajā slengā. 

Situācijai, kad departamenti atšķirīgo zinātnisko jomu dēļ nesaprotas, ir nosaukums – “silo efekts”. Lai tas nerastos, ļoti iespējams, ka “SpaceX” raķešu zinātnieki sapulcēs vairs nesauc sarežģītās raķešu uzbūves detaļas vārdā, bet gan saka: “Klau, mums raķetēm vajadzētu pielikt vēl vienu kāju.”


SASKARSME UN MANIPULĒŠANA

Hmmm, manipulēt? Neviens nevēlas, lai ar viņu manipulē, vai ne? Bet tas ir tikai nedaudz skarbāks apzīmējums tam, ko jebkurš cilvēks, filma, teātra izrāde vai laba publiskā runa cenšas panākt.  Mēs vienkārši vēlamies, lai publika reaģē tā, kā mēs to esam paredzējuši. Lai mēs, kā autori, izveidotu paredzamu mehānismu, kas paredzami iedarbojas uz publiku. Ja nebūtu šādu mehānismu, mēs nevarētu radīt piedzīvojuma sajūtu savai publikai. Šie manipulācijas mehānismi ir ļoti dažādi, bet daži no tiem ir ļoti vienkārši. Lūk, daži no tiem, kuri vienmēr ļoti labi strādā!

Manipulēšana ir ikdiena. Katrs cilvēks ar to nodarbojas. Mēs katrs esam izkopuši šos trikus. Kādam tas izdodas ļoti smalki un filigrāni, bet ar citiem mēs uzreiz Jūtam, ka kaut ko viņš no mums grib. Mēs manipulējam ar savu attieksmi, runas veidu un balsi. Ir pierādīts, ka cilvēki daudz labāk ieklausās un uztver cilvēkus, kuri runā zemākā balss tembrā, ar skaidru dikciju. Ja Jūs vēlaties attīstīt šos publikas ietekmēšanas mehānismus, tad Jums noteikti noderēs Zanes Daudziņas vingrinājumi!


Senākie posti
Jaunākie posti

Atstāt komentāru

Aizvērt

PUBLISKĀS RUNAS PAMATI

Klātienes praktiskā darbnīca

Praktizējiet visus svarīgākos publiskās runas elementus sākot no neverbālās komunikācijas un struktūru veidošanas, līdz pat storytelling un uztraukuma kontrolei režisora Viestura Meikšāna vadībā.

Uzzināt vairāk

Age verification

By clicking enter you are verifying that you are old enough to consume alcohol.

Meklēt

Tavs grozs tukšs. Kā tā?
Uz katalogu