Tehnoloģijas mūsdienās ir pilnīgi mainījušas veidu kā mēs komunicējam - video zvani, watsapp platforma, sociālie mēdiji, e-pasts un tagad arī virtuālās realitātes rīki. Šajā blogā mēs izpētīsim šīs dinamiskās attiecības, kas veidojās starp tehnoloģijām un komunikāciju.
tehnoloģijas un komunikācija
Papildinātā realitāte komunikācijas jomā dod iespēju savā prezentācijas procesā iesaistīt arī skatītājus, kuri, piemēram, ar telefona aplikācijas palīdzību var ieraudzīt telpā izveidotos papildinātās realitātes elementus. Iespēju izveidot savu realitāti piedāvā mājaslapa PlugXR.
Viena no gaidītākajām inovācijām tehnoloģiju un pasaulē ir Apple Virtuālās Realitātes produkta parādīšanās tirgū. Arī šīs brilles ir papildinātās realitātes produkts, kas kalpos kā aksesuārs Apple viedierīcēm. Tām ir tādas pašas funkcijas kā telefonam, taču ir zināmi uzlabojumi, piemēram, papildinātajā realitātē balstīta Google Maps funkcija.
Virtuālo un papildināto realitāti kopā samiksējusi kompānija “Microsoft”, izveidojot sadarbības un komunikāciju platformu “Microsoft Mesh”. Tajā ar hologrammu palīdzību iespējams nodrošināt teju neticamas lietas.
Laba alternatīva auditorijas jautājumiem ir čatboti jeb virtuālie asistenti, kas lieti noder lielas auditorijas pārvaldē, ar mākslīgā intelekta palīdzību ļaujot aizsniegties līdz katram individuālajam klausītājam un garantējot atbildi.
Vēl viena vizuālās komunikācijas tendence ir mappings jeb interaktīva projekcija, kas tiek integrēta noteiktā lokācijā. Pirmā asociācija varētu būt “Staro Rīga” festivāla projekcijas uz ēku sienām, bet tam ir iespējams arī daudz mazāks mērogs. Šādi ikviens var iedzīvināt savu uzstāšanos ar šāda veida projekcijām.
Powerpoint prezentācijas nav mirušas. Tas, kas ir miris, ir mūsdienu auditorijas uzmanība. Tai nepietiek ar divdimensionāliem rīkiem. Šodien Jums ir vajadzīgs arsenāls - izcils saturs kombinācijā ar oriģinālu veidu kā Jūs izmantojat tehnoloģijas.
šie risinājumi padarīs jūsu runas daudz oriģinālākas
1. Plēst un iznīcināt. Cilvēka psiholoģiskajai uztverei patīk dzirdēt un redzēt kaut ko saplīstam, tikt nepareizi izmantotam, deformētam. Drāmas teorijā balstīti efekti vienmēr nostrādā.
2. Rekvizīti. Izmanto savās uzstāšanās priekšmetus, uzskates materiālus, degustācijas. Arī šis ir veids, kā garantēt interaktivitāti un atraisīt savu auditoriju.
3. Apģērbs kā komunikācijas elements. Uz krekliem iespējams printēt telefona numurus, Instagram kontus, QR kodus un citu īsu saziņas informāciju, kas klausītājam uzreiz ļaus fiksēt veidu, kā ar Tevi sazināties.
4. Derības. Saderi ar klausītājiem, ka tēmu varēsi izstāstīt noteiktā laikā. Izmanto taimeri ekrānā – tas radīs intrigu un spēcīgu pieslēgumu savai auditorijai.
5. Imersīvā metode. Austiņas ir veids, kā iegremdēt skatītāju savā prezentācijā, proti, informācija tiek atskaņota nevis skaņas pastiprinātājos, bet gan austiņās, kas klausītājam dod noslēgtāku telpu, saasinātāku uztveri, personiskāku pieredzi.
6. Mūzikas izmantošana. Fona mūzika var lieliski papildināt, paspilgtināt Tavu uzstāšanās materiālu – tas būs atmiņā paliekošs, iedarbīgs un ļoti personīgs.
7. Kadrs kā glezna. Video zvanu laiks ir pierādījis, cik liela nozīme ir virtuālajam rāmim, kurā komunicējam. Proporcijas likumi paredz sevis nostatīšanu ārpus kadrējuma centra, nedaudz uz augšu. Acis ir dzīvākā vieta, tāpēc skatienam jābūt tuvu un tieši vērstam kamerā.
nobeigumā
Tehnoloģiju izmantošana komunikācijā nav pašmērķis. Tas, kas Jūs izcels uz pārējo prezentāciju meistaru fona ir veids, kā Jūs šīs tehnoloģijas pielietosiet. Pārsteidziet sevi un Jūsu publika ari būs pārsteigta. Bet atcerieties, ka bez satura neviena tehnoloģija neizdarīs darbu Jūsu vietā. Tāpēc sāciet savu pašizaugsmes ceļu komunikācijas jomā jau tagad!