Jūsu publika sastāv no ļoti dažādiem psiholoģiskiem tipiem. Katrs no tiem izprot pasauli savādāk, tādēļ arī Jums jāpielāgo sava runa un satura veidošanas stratēģijas, lai uzrunātu visus klātesošos. Šajā blogā Jūs uzzināsiet 3 labākās stratēģijas, kuras uzlabos Jūsu iedarbību uz publiku 10 reizes.
PUBLIKAS NOSLĒPUMS
Kāds angļu režisors nosaucis publiku par daudzgalvainu monstru. Ja skatās no skatuves uz zāli, tad tiešām mēs redzam tikai galvas, kas pavērstas pret runātāju. Katra no šīm galvām ir personība, kas vēlas kaut ko iegūt. Un viena no svarīgākajām publiskās komunikācijas atziņām ir - jebkurš Jūsu skatītājs ir egoists. Viņš vai viņa vēlas uzzināt kaut ko sev svarīgu, iegūt prasmes, sadraudzēties, nopirkt, pārdot, utt. Jūsu klausītājiem rūp tikai viņi paši.
4 psiholoģiskie publikas tipi
1. Zinātniskais tips. Tie ir cilvēki, kuri saprot pasauli ar racionālo domāšanu. Viņiem vajag salīdzināt pirms un pēc, viņi grib zināt cenas, izmērus, izmaksas, visu to, kas veido priekš šī cilvēka labāku izpratni par izdevīgumu.
2. Emocionālais tips. Šie cilvēki saprot pasauli identificējoties ar kāda cita cilvēka problēmu. Emocionālais tips vēlas dzirdēt citu cilvēku pieredzi. Tie būtu stāsti vai piemēri.
3. Žurnālista tips. Šie cilvēki saprot pasauli tad, kad viņi paši var runāt par to. Tas nozīmē, ka viņiem ir jādod iespēja izteikties. Parasti tas notiek jautājumu un atbilžu blokā.
4. Vizuālais tips. Šie cilvēki saprot pasauli caur attēliem, bildēm, video materiāliem vai paraugdemonstrējumiem.
Lūk arī izveidojās pat sava veida struktūra Jūsu prezentācijai. Katrs no šiem tipiem tiks uzrunāts un pieslēgsies Jūsu saturam, ja dosiet viņiem tādu iespēju.
3 sarežģītības līmeņi
Šī stratēģija nozīmē to, ka jūsu runā ir jābūt epizodēm, kuras ir 4 klases līmenī, epizodēm, kuras ir jauno profesionāļu līmenī, un epizodes meistaru līmenī.
Tā ir valodas un satura sarežģītība. Jo sarežģītāks saturs, jo vairāk enerģijas tas prasa no klausītāja, lai to aptvertu. Tādēļ Jums ir jāņem vērā, ka publikai ik pa laikam ir jādod atslodze.
Parasti ievadā un nobeigumā ir jābūt super vienkāršai valodai, lai mēs uzrunātu pilnīgi visus klausītājus. Ja izmantosiet stāstu ievadā, tad to uztvert arī būs daudz vieglāk, nekā racionālos jēdzienus vai terminoloģiju.
Tālāk, runas vidus daļā, Jūs varat kombinēt šādas komplicētas epizodes.
Publikai arī ļoti patiks, ja Jūs viņus pabrīdināsiet, ka tuvojās "smagā artilērija", lai viņi spētu aktivizēties.
3 dažādi tēli
Ja mēs izvērtējam ASV publiskās runas paraugus, tad var pamanīt, ka katrā runā politiķi maina savu tēlu jeb attieksmi.
Pirmkārt, striktais tēls. Tāds, kurš runā par sarkanajām līnijām, idejām, kuras nekādā gadījumā netiks pieļautas, par termiņiem, kuri noteikti tiks īstenoti. Mēs redzam ļoti mērķtiecīgu cilvēku, kurš rada iespaidu, ka darīs visu iespējamo, lai izdarītu to, ko viņš stāsta.
Otrkārt, vizionārs. Un pēkšņi, šis striktais tēls ir kļuvis par nedaudz traku dzejnieku (bet runā tas pats politiķis), kurš ir pievērsies ļoti spilgtiem nākotnes sabiedrības aprakstiem, kurš runā 10-20 gadu tālā perspektīvā. Viņš rada nedaudz sapņainu, bet arī konkrētu tēlu, kurš it kā spēj ielūkoties tur, kur citi nespēj redzēt.
Treškārt, pateicības cilvēks. Tas ir cilvēks, kurš atrod iespējas savā runā pateikties - sievai, Dievam, bērnam, šoferim, partijai, covidam, uttt. Faktiski, jebkuram cilvēkam vai parādībai. Pateicība komunikācija ir ļoti spēcīgs ierocis, jo parāda to, ka runātājs novērtē citus cilvēkus, ka runātājs nav iestrēdzis narcistiskā sevis tīksmināšanās stāvoklī. Ka viņš ir empātiska būtne.