Kā Shark Tank šova labākie piemēri varētu Tev palīdzēt iegūt veiksmīgā
Viestura Meikšāna vebinārs "Uztraukuma kontrole perfekcionistiem (un ne tikai)" 9. novembrī
0 Grozs
Pievienots grozam
    Jūsu grozā ir produkti
    Jums grozā ir 1 produkti
      Kopā

      Kā Shark Tank šova labākie piemēri var Tev palīdzēt iegūt veiksmīgākus darījumus?

      21. 04. 2020

      Pēdējās dienas es, Viesturs Meikšāns, esmu aizrāvies ar ASV šova Shark Tank skatīšanos. YouTube vietnē var redzēt tik daudz video, kā tiek slēgti labākie biznesa darījumi. Dalībnieku ir daudz, bet veiksmīgi darījumi tiek noslēgti tikai ar tiem, kuri ir pārliecināti un tic savam piedāvājumam tik stipri, ka investorus pārliecināt vairs nav grūti. Viņi izstaro tādu dabisku harismu, kas investorus vienkārši pievelk kā haizivi kārdinošā ēsma okeāna vidū. Esmu priecīgs, ka notiek tāds šovs kā Shark Tank, jo jebkurš to skatoties var daudz ko iegūt un iemācīties.

      Gribi zināt, kas ir tā atslēga, kura palīdz noslēgt veiksmīgus darījumus Shark Tank šovā?

      Skatoties labākās Shark Tank epizodes, var pamanīt, ka tiek izmantota PITCH pārliecināšanas runas tehnika. Tāpēc izdomāju padalīties ar dažiem labākajiem piemēriem, lai arī Tu varētu saprast, kura ir tā veiksmīgākā pārliecināšanas atslēga.

      Īsumā par PITCH pārliecināšanas runas tehniku…

      PITCH pārliecināšanas runa Shark Tank šovā

      Produkts. Zini savus ciparus (know your numbers)

      Šis punkts it kā ir pašsaprotams, bet āķis slēpjas kaut kur citur, nevis tajā, vai zini, par ko Tu runā. Izcils piemērs ir šis 15 gadus jaunais puisis, kurš aizkustināja haizivis ar savām zināšanām un ieguva ļoti izdevīgu piedāvājumu.

      Galvenā problēma ir tāda, ka ļoti daudz kas mums šķiet pašsaprotams. Mēs pat iedomāties nevaram, ka mūsu visspēcīgākais pārliecināšanas arguments varētu slēpties kādā ikdienišķā klienta problēmas risinājumā, oriģināla, bet neliela projekta pieminēšanā, spilgtā statistikā vai pat personīgās pieredzes stāstā.

      Visbiežāk Runas skolas darbnīcās šie argumentācijas “dimanti” atklājas, meklējot atbildes uz sekojošiem jautājumiem:

      • Kāds ir Tavs nozīmīgākais projekts, ar kuru Tu lepojies?
      • Kāds ir Tavs populārākais projekts, par kuru ir rakstīts medijos?
      • Kāds ir Tavs sarežģītākais projekts, kura īstenošanas laikā Tev vajadzēja pārvarēt ļoti nopietnus šķēršļus?

      Tava personība

      Tavi klausītāji cenšas iegūt maksimāli daudz informācijas par Tavu biznesu vai produktu. Arī Tava personība, balss un neverbālā komunikācija nosaka, vai Tu iepatiksies viņiem, vai nē. 

      Publikas uztveres psiholoģija ir tāda, ka produkts vai ideja, par ko ir runa, tiek identificēts ar runātāja personību.

      Šis ir brīnišķīgs piemērs, kā harisma un pārliecība nostrādāja par labu darījuma noslēgšanai. Daži ieteikumi, kas Tev varētu palīdzēt:

      Stabilitāte. Tev ir jājūtas fiziski stabilam, kājas plecu platumā un taisna mugura. Tava stāja uzreiz rādīs pareizo priekšstatu par nopietnu un uzticamu cilvēku un ideju, kuru Tu pārstāvi.

      "Saimnieka attieksme”. Centies runāt ar tieši šādu attieksmi – es te esmu saimnieks/saimniece. Šis aktieriskais uzdevums uzreiz izmainīs Tavu runas veidu, tas kļūs nosvērtāks, drošāks, un Tu kļūsi pamanāmāks. Katrā ziņā Tevi atcerēsies.

      Informācijas 'iepakošana'

      Saturs ir karalis un vienmēr tāds būs. Lielākais izaicinājums, vai Tu spēj “iepakot” sava produkta informāciju viegli uztveramā, aizraujošā un ļoti “garšīgā” formā! Lūk, te ir labs piemērs no Shark Tank, kur tieši satura "iepakošana" nostrādāja par labu darījuma noslēgšanai.

      Varu uzskaitīt dažas vērtīgas metodes un konkrētus ieteikumus, kā labāk “iepakot” savu informāciju:

      “Vecmāmiņas tests” (granny test). Izstāsti visu savu runu, it kā Tevī klausītos vecmāmiņa, kurai ir ļoti grūti Tevi saprast. Šī ir lieliska metode, kura liek Tev izvēlēties vieglāko runas formātu.
      Mikro-stāsts. Noteikti izstāsti mikro-stāstu no savas pieredzes, kurā Tu atrisināji kādu konkrētu klienta problēmu.
      Izmanto analoģijas un salīdzinājumus. Tas ir ātrākais un jaudīgākais instruments, kā “garšīgi” un efektīvi izskaidrot sarežģītu informāciju.

      Kas vēl jāņem vērā, lai Tu varētu apgūt veiksmīgas PITCH - pārliecināšanas runas spējas?

      Svarīgākais PITCH runas tehnikā – pirmo minūšu laikā, patiesībā pat 10 sekunžu laikā – pārliecināt publiku, ka esi UZMANĪBAS UN IEKLAUSĪŠANĀS VĒRTS. Pirmās minūtes no Tavas runas klausītājos ieprogrammē to, kā Tevi uztvert. Pirmais iespaids noteiks visu Tavu runu.

      Ja Tavs mērķis ir veiksmīgi darījumi, tad PITCH tehnika ir vislabākais un ātrākais veids, kā tos iegūt un sasniegt profesionālos mērķus. 

      Esmu daudz novērojis un analizējis dažāda līmeņa speciālistus, es zinu vairākus trikus un metodes, kā Tu varētu panākt izdevīgus darījumus ar PITCH pārliecināšanas runas tehniku. Rezultāts no PITCH pārliecināšanas tehnikas - Intelektuāla saruna ar saviem vārdiem.

      NESAPROTI, KAS TAVĀ PITCH RUNĀ NEDARBOJAS? 
      Piesakies uz 15 minūšu sarunu, kurā Viesturs Meikšāns ieteiks tieši Tev piemērotāko pārliecināšanas runas tehniku! 

      parallax

      “Klusums komandā nav zelta vērtībā – tas ir nāvējošs” – Mark Sanborn