Šajā rakstā uzzināsiet:
- no kādām kļūdām jāizvairās hakatona gala prezentācijā;
- ieteikumus, kā labāk sagatavoties hakatona idejas prezentācijai;
- aktuālos hakatonus Latvijā un pasaulē, kuros var pieteikties, ja Jums ir ideja vai prasmes!
Šajā rakstā uzzināsiet:
Teiksiet “Kāda gulēšana šādā pasākumā?”Iespējams, šis ir Jūsu pirmais hakatons, kurā vēlaties simtprocentīgi būt klāt visās diskusijās, ideju ģenerēšanas vētrās utt.
(Vairāk par balss saišu veselību, spoguļneironiem un komunikāciju ar publiku, lasiet intervijā - Zane Daudziņa par balsi).
Tādēļ vismaz pirms idejas prezentācijas dienas ieplānojiet izgulēties.
Rezultātā, Jūsu balss prezentācijas laikā nebūs aizsmakusi un čerkstoša. Lai Jūsu ideja sasniegtu klausītājus un hakatona žūriju, tā ir jāpasniedz patīkamā veidā.
Ielieciet savā slaidu prezentācija visu informāciju par ideju, sīki un smalki to aprakstiet, un garantējam, ka publika zaudēs uzmanību no Jums.
Interesanti fakti, skaitļi vai vizualizācija par Jūsu ideju ir meistarīgi jāievieto prezentācijā tā, lai publika varētu gan fokusēties uz to, ko Jūs sakāt, gan arī nepieciešamajā brīdī pievērsties slaidam, kurā, viennozīmīgi, ir kāda informācija, ko Jūs vēlētos, lai tā atcerās vai vismaz nofotografē.
Tātad, vairāk bildes, vairāk “dzīva”prezentācija stāsta veidā - mazāk teksta.
Iedvesmai noskatieties Steve Jobs Iphone prezentāciju 2007.gadā.
Ievērojami efektīva prezentācija, kuras slaidos nav teksts!
Trešā izplatītākā kļūda prezentācijās, kuru Jūs noteikti nevēlētos pieļaut hakatona noslēgumā, ir monotona idejas izstāstīšana, vienlaikus pārslēdzot prezentācijas slaidus.
Monotonitāte ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ prezentācijas ir garlaicīgas un nebaudāmas.
Viens no trikiem, kā Jūsu produkta prezentāciju padarīt īpašu interesantu, ir iesaistīt publiku un/vai hakatona žūriju. Ir ļoti daudz dažādu veidu, kā to panākt. Piemēram, uzdodiet publikai jautājumu un veiciet tā saucamo “zāles balsojumu”.
Esat izveidojis inovatīvu aplikāciju, kas palīdzēs sekot līdzi veselīga dzīvesveida ievērošanai? Pajautājiet, cik no klātesošajiem interesējas par veselīgu dzīvesveidu! Un paredzami saņemsiet savu pirmo “Jā” no publikas. Pārdošanas stratēģijās šī ir viena no taktikām.
Padomājiet arī par iespējām žūrijai īsā laikā iedot notestēt, piemēram, izstrādāto aplikāciju, vai uzskatāmi parādiet, kā tā darbojas un maina ikdienu.
Mākslīgu, iestudētu uzvedību, izdomātus žestus, kas nemaz prezentācijā neiederās, blefošanu - šo visu publika sajutīs dažās sekundēs.
Lai savu ideju pasniegtu iedvesmojošā veidā, atmetiet domu ielikt prezentācijā ko tādu, kas patiesībā nav. Jums jāfokusējas uz esošajām kvalitātēm - tikai jāpasniedz tās spilgtā veidā.
Esiet patiesi, esiet atvērti un nemelojiet - publika, turklāt hakatona žūrija, ir nozares profesionāļi. Esiet atbildīgi pret sevi un savu komandu, jo nav jēgas mākslīgi censties iegūt apbrīnu. Mākslīgums Jums dos tikai pretēju efektu.
Prezentācijai ir jābūt pārliecinošai, spilgtai un atmiņā paliekošai. Hakatonā tiks prezentētas vairākas idejas - ar ko Tava ideja ir īpaša?
Pārliecinātas runas pamati sākas ar :
Lasiet vairāk par paņēmieniem pārliecības uzlabošanai un harizmas atklāšanai sevī: Harizma.
Lai arī statistikas dati, skaitļi, tehniskie parametri piešķir dziļāku un tehniskāku izpratni par Jūsu iecerēto produktu vai pakalpojumu, tomēr pievērsiet uzmanību tam, ka hakatona žūrija vēlas vispirms dzirdēt, kā Jūsu ideja atrisina problēmu. Ir ļoti viegli prezentācijas laikā pazust tehniskos datos un skaitļos, kā arī pazudināt tajos klausītājus.
Risinājums un vērtības, ko iegūs cilvēki, lietojot šo produktu vai pakalpojumu, ir galvenais, kas Jums jānodod auditorijai.
Jums ir 5 minūtes laika, lai hakatona auditoriju un žūriju pārliecinātu par to, ka Jūsu ideja - produkts vai pakalpojums, palīdzēs atrisināt kādu problēmu!
Tikai līdz pašai problēmai gan netiekat, jo jau ceturtaja minūtē attopieties, ka nepaspēsiet vairs pateikt galveno. Laika izjūtu var un vajag uztrenēt!
Šī kļūda ir diezgan populāra, tomēr novēršama, ja iepriekš sagatavosiet runas materiālu, praktizēsiet publisko uzstāšanos, kā arī sev kristalizēsiet produkta/pakalpojuma galvenos trumpjus.
Publiskas runas struktūras un stāstu veidošanas pamatprincipu apguve būs instrumentu kaste, kas palīdzēs jebkurā uzstāšanās laikā!
“Viss, ideju Jums paskaidroju, paldies par uzmanību!”
Šāda veida taktika pilnīgi noteikti sabojās pat izcilu runu. Ne velti ir teiciens, ka publika atcerēsies tikai ievadu un nobeigumu. Tādēļ šiem elementiem ir jāpievērš īpaši liela uzmanība, atkārtosim to vēl un vēl.
Runas nobeigumā Jums ir “jāpaceļ” hakatona žūrija, jāiedvesmo, jāatstāj laba “pēcgarša” pēc Jūsu prezentācijas!
Gatavojot runas struktūru prezentācijai, aicinām ielūkoties perfekta nobeiguma ieteikumos šeit: Paldies par uzmanību!
KULTŪRA UN RADOŠĀS NOZARES:
Vietne: http://design.lv/lv/event
SPORTS:
Vietne: https://windhackers.com/sporthack2020
MEDIJPRATĪBA:
Informācija Facebook pasākuma lapā: https://www.facebook.com/events
DATI UN STATISTIKA
Informācija Facebook pasākuma lapā: https://www.facebook.com/events
IT
Vietne: https://www.vatp.lv/HackTheBiz
- Savukārt šeit varat iepazīties ar neskatāmiem citiem hakatoniem dažādās nozarēs online vidē (angļu valodā) - https://devpost.com/hackathons?challenge_type=online
Esiet drosmīgi!
Un atcerieties - Jūsu ideja kļūst izcila tad, kad to sadzird arī citi!
STARP CITU
Esam izveidojuši arī bezmaksas vebināru, kurā uzzināsiet, kā izvairīties no BLACKOUTA jeb teksta aizmiršanas prezentācijas laikā!