Hakatons | 8 kļūdas, ko nepieļaut prezentācijā
📌 ONLINE KOMUNIKĀCIJAS MEISTARKLASE režisora Viestura Meikšāna vadībā. 10.maijā 19.00
0 Grozs
Pievienots grozam
    Jūsu grozā ir produkti
    Jums grozā ir 1 produkti
      Kopā

      Hakatons | 8 kļūdas, ko nepieļaut prezentācijā

      21 04, 2020


      Arvien lielāku popularitāti iegūst hakatoni jeb tehnoloģiju maratoni.
      Hakatona gala rezultātu izšķirs 2 svarīgi elementi -

      IDEJA
      un
      PREZENTĀCIJA

      Šajā rakstā uzzināsiet:
      - no kādām kļūdām jāizvairās hakatona gala prezentācijā;
      - ieteikumus, kā labāk sagatavoties hakatona idejas prezentācijai;
      - aktuālos hakatonus Latvijā un pasaulē, kuros var pieteikties, ja Jums ir ideja vai prasmes!

      Hakatona prezentācijā nepieļauj šīs kļūdas:

      1. Neizgulēšanās

      Teiksiet “Kāda gulēšana šādā pasākumā?”
      Iespējams, šis ir Jūsu pirmais hakatons, kurā vēlaties simtprocentīgi būt klāt visās diskusijās, ideju ģenerēšanas vētrās utt. 

      Pirmkārt, jāatceras, ka hakatona laikā izveidotais projekta koncepts, beigās būs jāprezentē. Pusaizmigušu un pārgurušu cilvēku publikai būs grūti klausīties. Jūsu uzdevums ir iedvesmot un enerģiski “pacelt”publiku, nevis to nogurdināt. 

      Otrkārt, kvalitatīva miega trūkums tiešā veidā ietekmē balss saites! Ar aizsmakušu, samocītu balsi zaudēsiet arī krietnu daļu pārliecības, kas tik ļoti nepieciešama publiskās uzstāšanās laikā.

      Tādēļ vismaz pirms idejas prezentācijas dienas ieplānojiet izgulēties.

      Rezultātā, Jūsu balss prezentācijas laikā nebūs aizsmakusi un čerkstoša. Lai Jūsu ideja sasniegtu klausītājus un hakatona žūriju, tā ir jāpasniedz patīkamā veidā.

      2. Prezentācija sastāv no teksta...daudz teksta..

      Ielieciet savā slaidu prezentācija visu informāciju par ideju, sīki un smalki to aprakstiet, un garantējam, ka publika zaudēs uzmanību no Jums

      Interesanti fakti, skaitļi vai vizualizācija par Jūsu ideju ir meistarīgi jāievieto prezentācijā tā, lai publika varētu gan fokusēties uz to, ko Jūs sakāt, gan arī nepieciešamajā brīdī pievērsties slaidam, kurā, viennozīmīgi, ir kāda informācija, ko Jūs vēlētos, lai tā atcerās vai vismaz nofotografē.

      Tātad, vairāk bildes, vairāk “dzīva” prezentācija stāsta veidā - mazāk teksta.



      Iedvesmai noskatieties Steve Jobs Iphone prezentāciju 2007.gadā.
      Ievērojami efektīva prezentācija, kuras slaidos nav teksts!




      3. Monotona runāšana, neiesaistot publiku


      Trešā izplatītākā kļūda prezentācijās, kuru Jūs noteikti nevēlētos pieļaut hakatona noslēgumā, ir monotona idejas izstāstīšana, vienlaikus pārslēdzot prezentācijas slaidus.

      Monotonitāte ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ prezentācijas ir garlaicīgas un nebaudāmas.

      Viens no trikiem, kā Jūsu produkta prezentāciju padarīt īpašu interesantu, ir iesaistīt publiku un/vai hakatona žūriju. Ir ļoti daudz dažādu veidu, kā to panākt. Piemēram, uzdodiet publikai jautājumu un veiciet tā saucamo “zāles balsojumu”.

      Esat izveidojis inovatīvu aplikāciju, kas palīdzēs sekot līdzi veselīga dzīvesveida ievērošanai?
      Pajautājiet, cik no klātesošajiem interesējas par veselīgu dzīvesveidu! Un paredzami saņemsiet savu pirmo “Jā” no publikas. Pārdošanas stratēģijās šī ir viena no taktikām.

      Padomājiet arī par iespējām žūrijai īsā laikā iedot notestēt, piemēram, izstrādāto aplikāciju, vai uzskatāmi parādiet, kā tā darbojas un maina ikdienu.

      4.Mākslīgais skaistums nav skaistums

      Mākslīgu, iestudētu uzvedību, izdomātus žestus, kas nemaz prezentācijā neiederās, blefošanu - šo visu publika sajutīs dažās sekundēs.


      Lai savu ideju pasniegtu iedvesmojošā veidā, atmetiet domu ielikt prezentācijā ko tādu, kas patiesībā nav. Jums jāfokusējas uz esošajām kvalitātēm - tikai jāpasniedz tās spilgtā veidā.

      Esiet patiesi, esiet atvērti un nemelojiet - publika, turklāt hakatona žūrija, ir nozares profesionāļi. Esiet atbildīgi pret sevi un savu komandu, jo nav jēgas mākslīgi censties iegūt apbrīnu. Mākslīgums Jums dos tikai pretēju efektu.

      5. Nepārliecinātais "es jau nemaz ta īsti nezinu..."

      Prezentācijai ir jābūt pārliecinošai, spilgtai un atmiņā paliekošai. Hakatonā tiks prezentētas vairākas idejas - ar ko Tava ideja ir īpaša?

      Pārliecinātas runas pamati sākas ar :

      - Patiesu ticību savai idejai un komandai;
      - Rūpīgu informācijas izpēti. Tas iekļauj sevī gan izpēti par konkurējošiem produktiem, potenciālajiem klientiem, aktualitātes sabiedrībā utt.
      - Iepriekš izveidota runas struktūra. Ziniet, ko un kad teikt.
      - Pieredze publiskajā runā palīdzēs saprast, kādi uztraukuma kontroles mehānismi darbojas tieši Jums.

      Lasiet vairāk par paņēmieniem pārliecības uzlabošanai un harizmas atklāšanai sevī: Harizma.



      6. Tehniski sausa informācija - par daudz


      Lai arī statistikas dati, skaitļi, tehniskie parametri piešķir dziļāku un tehniskāku izpratni par Jūsu iecerēto produktu vai pakalpojumu, tomēr pievērsiet uzmanību tam, ka hakatona žūrija vēlas vispirms dzirdēt, kā Jūsu ideja atrisina problēmu. Ir ļoti viegli prezentācijas laikā pazust tehniskos datos un skaitļos, kā arī pazudināt tajos klausītājus.

      Risinājums un vērtības, ko iegūs cilvēki, lietojot šo produktu vai pakalpojumu, ir galvenais, kas Jums jānodod auditorijai.


      7. Produkts pazuda...


      Jums ir 5 minūtes laika, lai hakatona auditoriju un žūriju pārliecinātu par to, ka Jūsu ideja - produkts vai pakalpojums, palīdzēs atrisināt kādu problēmu!

      Tikai līdz pašai problēmai gan netiekat, jo jau ceturtaja minūtē attopieties, ka nepaspēsiet vairs pateikt galveno. Laika izjūtu var un vajag uztrenēt!

      Šī kļūda ir diezgan populāra, tomēr novēršama, ja iepriekš sagatavosiet runas materiālu, praktizēsiet publisko uzstāšanos,  kā arī sev kristalizēsiet produkta/pakalpojuma galvenos trumpjus.

      Publiskas runas struktūras un stāstu veidošanas pamatprincipu apguve būs instrumentu kaste, kas palīdzēs jebkurā uzstāšanās laikā! 


      8. “Norauts” nobeigums

      “Viss, ideju Jums paskaidroju, paldies par uzmanību!”

      Šāda veida taktika pilnīgi noteikti sabojās pat izcilu runu. Ne velti ir teiciens, ka publika atcerēsies tikai ievadu un nobeigumu. Tādēļ šiem elementiem ir jāpievērš īpaši liela uzmanība, atkārtosim to vēl un vēl.

      Runas nobeigumā Jums ir “jāpaceļ” hakatona žūrija, jāiedvesmo, jāatstāj laba “pēcgarša” pēc Jūsu prezentācijas!

      Gatavojot runas struktūru prezentācijai, aicinām ielūkoties perfekta nobeiguma ieteikumos šeit: Paldies par uzmanību!

      Esiet drosmīgi!

      Un atcerieties - Jūsu ideja kļūst izcila tad, kad to sadzird arī citi!


      STARP CITU
      Esam izveidojuši arī bezmaksas vebināru, kurā uzzināsiet, kā izvairīties no BLACKOUTA jeb teksta aizmiršanas prezentācijas laikā!


      Režisora Viestura Meikšāna BEZMAKSAS vebinārs:


      "6 efektīvi veidi, kā izvairīties no teksta aizmiršanas runas laikā"

        Pieejas kodu vebināram nosūtīsim Jums uz e-pastu!

        Section