Hakatons | 8 kļūdas, ko nepieļaut prezentācijā
Viestura Meikšāna vebinārs "Uztraukuma kontrole perfekcionistiem (un ne tikai)" 9. novembrī
0 Grozs
Pievienots grozam
    Jūsu grozā ir produkti
    Jums grozā ir 1 produkti
      Kopā

      Hakatons | 8 kļūdas, ko nepieļaut prezentācijā

      21. 04. 2020

      Arvien lielāku popularitāti iegūst hakatoni jeb tehnoloģiju maratoni.
      Hakatona gala rezultātu izšķirs 2 svarīgi elementi -

      IDEJA un PREZENTĀCIJA

      Šajā rakstā uzzināsi:
      - no kādām kļūdām jāizvairās hakatona gala prezentācijā;
      - ieteikumus, kā labāk sagatavoties hakatona idejas prezentācijai;
      - aktuālos hakatonus Latvijā un pasaulē, kuros var pieteikties, ja Tev ir ideja vai prasmes!

      Hakatona prezentācijā nepieļauj šīs kļūdas:

      1. Neizgulēšanās

      Teiksi: “Kāda gulēšana šādā pasākumā?
      Iespējams, šis ir Tavs pirmais hakatons, kurā vēlies simtprocentīgi būt klāt visās diskusijās, ideju ģenerēšanas vētrās utt. 

      Pirmkārt, jāatceras, ka hakatona laikā izveidotais projekta koncepts beigās būs jāprezentē. Pusaizmigušu un pārgurušu cilvēku publikai būs grūti klausīties. Jūsu uzdevums ir iedvesmot un enerģiski “pacelt”publiku, nevis to nogurdināt. 

      Otrkārt, kvalitatīva miega trūkums tiešā veidā ietekmē balss saites! Ar aizsmakušu, samocītu balsi zaudēsi arī krietnu daļu pārliecības, kas tik ļoti nepieciešama publiskās uzstāšanās laikā. Tādēļ vismaz pirms idejas prezentācijas dienas ieplāno izgulēties.

      Rezultātā Tava balss prezentācijas laikā nebūs aizsmakusi un čerkstoša. Lai ideja sasniegtu klausītājus un hakatona žūriju, tā ir jāpasniedz patīkamā veidā.

      2. Prezentācija sastāv no teksta... daudz teksta...

      Ieliec savā slaidu prezentācijā visu informāciju par ideju, sīki un smalki to apraksti, un ir garantēts, ka publika zaudēs uzmanību

      Interesanti fakti, skaitļi vai vizualizācija par Tavu ideju ir meistarīgi jāievieto prezentācijā tā, lai publika varētu gan fokusēties uz to, ko saki, gan arī nepieciešamajā brīdī pievērsties slaidam, kurā, viennozīmīgi, ir kāda informācija, ko vēlies, lai tā atcerās vai vismaz nofotogrāfē.

      Tātad, vairāk bildes, vairāk “dzīva” prezentācija stāsta veidā - mazāk teksta.

      3. Monotona runāšana, neiesaistot publiku

      Trešā izplatītākā kļūda prezentācijās, kuru Tu noteikti nevēlētos pieļaut hakatona noslēgumā, ir monotona idejas izstāstīšana, vienlaikus pārslēdzot prezentācijas slaidus.

      Monotonitāte ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ prezentācijas ir garlaicīgas un nebaudāmas.

      Viens no trikiem, kā produkta prezentāciju padarīt īpašu un interesantu, ir iesaistīt publiku un/vai hakatona žūriju. Ir ļoti daudz dažādu veidu, kā to panākt. Piemēram, uzdod publikai jautājumu un veic tā saucamo “zāles balsojumu”.

      Esat izveidojis inovatīvu aplikāciju, kas palīdzēs sekot līdzi veselīga dzīvesveida ievērošanai? Pajautā, cik no klātesošajiem interesējas par veselīgu dzīvesveidu! Un paredzami saņemsi savu pirmo “Jā” no publikas.

      Pārdošanas stratēģijās šī ir viena no taktikām. Padomā arī par iespējām žūrijai īsā laikā iedot testēt, piemēram, izstrādāto aplikāciju, vai uzskatāmi parādi, kā tā darbojas un maina ikdienu.

      4. Mākslīgais skaistums nav skaistums

      Mākslīgu, iestudētu uzvedību, izdomātus žestus, kas nemaz prezentācijā neiederās, blefošanu – šo visu publika sajutīs dažās sekundēs.


      Lai savu ideju pasniegtu iedvesmojošā veidā, atmet domu ielikt prezentācijā ko tādu, kas patiesībā nav. Tev jāfokusējas uz esošajām kvalitātēm, tikai jāpasniedz tās spilgtā veidā.

      Esi patiess, esi atvērts un nemelo – publika un hakatona žūrija ir nozares profesionāļi. Esi atbildīgs pret sevi un savu komandu, jo nav jēgas mākslīgi censties iegūt apbrīnu. Mākslīgums dos tikai pretēju efektu.

      5. Nepārliecinātais "Es jau nemaz tā īsti nezinu..."

      Prezentācijai ir jābūt pārliecinošai, spilgtai un atmiņā paliekošai. Hakatonā tiks prezentētas vairākas idejas - ar ko Tava ideja ir īpaša?

      Pārliecinātas runas pamati sākas ar:

      - Patiesu ticību savai idejai un komandai;
      - Rūpīgu informācijas izpēti. Tas iekļauj sevī izpēti par konkurējošiem produktiem, potenciālajiem klientiem, aktualitātes sabiedrībā utt.
      - Iepriekš izveidota runas struktūra. Zini, ko un kad teikt.
      - Pieredze publiskajā runā palīdzēs saprast, kādi uztraukuma kontroles mehānismi darbojas tieši Tev.

      6. Tehniski sausa informācija – par daudz

      Lai arī statistikas dati, skaitļi, tehniskie parametri piešķir dziļāku un tehniskāku izpratni Tavam iecerētajam produktam vai pakalpojumam, tomēr pievērs uzmanību tam, ka hakatona žūrija vēlas vispirms dzirdēt, kā Tava ideja atrisina problēmu. Ir ļoti viegli prezentācijas laikā pazust tehniskos datos un skaitļos, kā arī pazudināt tajos klausītājus.

      Risinājums un vērtības, ko iegūs cilvēki, lietojot šo produktu vai pakalpojumu, ir galvenais, kas jānodod auditorijai.

      7. Produkts pazuda

      Tev ir 5 minūtes laika, lai hakatona auditoriju un žūriju pārliecinātu par to, ka Tava ideja – produkts vai pakalpojums – palīdzēs atrisināt kādu problēmu!

      Tikai līdz pašai problēmai netiec, jo jau ceturtajā minūtē attopies, ka nepaspēsi vairs pateikt galveno. Laika izjūtu var un vajag uztrenēt.

      Šī kļūda ir diezgan populāra, tomēr novēršama, ja iepriekš sagatavosi runas materiālu, praktizēsi publisko uzstāšanos,  kā arī sev kristalizēsi produkta/pakalpojuma galvenos trumpjus.

      8. “Norauts” nobeigums

      “Viss, ideju Tev paskaidroju, paldies par uzmanību!”

      Šāda veida taktika pilnīgi noteikti sabojās pat izcilu runu. Ne velti ir teiciens, ka publika atcerēsies tikai ievadu un nobeigumu. Tādēļ šiem elementiem ir jāpievērš īpaši liela uzmanība. Runas nobeigumā Tev ir “jāpaceļ” hakatona žūrija, jāiedvesmo, jāatstāj laba “pēcgarša” pēc prezentācijas.

      Esi drosmīgs!

      Un atceries – Tava ideja kļūst izcila tad, kad to sadzird arī citi!

      Esam izveidojuši arī bezmaksas vebināru, kurā uzzināsi, kā izvairīties no BLACKOUTA jeb teksta aizmiršanas prezentācijas laikā!


      Režisora Viestura Meikšāna BEZMAKSAS vebinārs:


      "6 efektīvi veidi, kā izvairīties no teksta aizmiršanas runas laikā"

        Pieejas kodu vebināram nosūtīsim Jums uz e-pastu!

        Section