5 veidi kā manipulēt ar publiku
📌 ONLINE KOMUNIKĀCIJAS MEISTARKLASE režisora Viestura Meikšāna vadībā. 10.maijā 19.00
0 Grozs
Pievienots grozam
    Jūsu grozā ir produkti
    Jums grozā ir 1 produkti
      Kopā

      5 veidi kā manipulēt ar publiku

      21 04, 2020

      Bet publika nevēlas, lai ar to manipulē...

      Hmmm, manipulēt?
      Neviens nevēlas, lai ar viņu manipulē, vai ne?

      Bet tas ir tikai nedaudz skarbāks apzīmējums tam, ko jebkurš cilvēks, filma, teātra izrāde vai laba publiskā runa cenšas panākt.

      Mēs vienkārši vēlamies, lai publika reaģē tā, kā mēs to esam paredzējuši. Lai mēs, kā autori, izveidotu paredzamu mehānismu, kas paredzami iedarbojas uz publiku.

      Ja nebūtu šādu mehānismu, mēs nevarētu radīt piedzīvojuma sajūtu savai publikai.

      Šie manipulācijas mehānismi ir ļoti dažādi, bet daži no tiem ir ļoti vienkārši. Lūk, daži no tiem, kuri vienmēr ļoti labi strādā!

      #1 Esiet pateicīgi, un publika to novērtēs

      Augsta līmeņa spīkeri bieži vien izmanto vienus un tos pašus publikas manipulēšanas rīkus.

      Piemēram, ja Jūs vēlaties radīt cilvēciskuma sajūtu par sevi, jeb vienkārši iepatikties publikai, tad Jūsu runā ir jābūt vismaz vienai epizodei vai vienam teikumam, kur Jūs būtu pateicīgi – Dievam, sievai, savai ģimenei, saviem darba kolēģiem, vienalga kam.

      Šis mehānisms rada sajūtu, ka Jūs neesat tas līderis, kurš uzrunā pārejos no saviem “augstumiem”, ka Jūs neesat egoists, ka Jūs spējat pamanīt un novērtēt cilvēkus, kas atrodas Jums apkārt.

      Šis ir tikai viens no trikiem, ko Deils Karnegi ir aprakstījis savā hrestomātiskajā grāmatā “Kā iegūt draugus un ietekmēt cilvēkus”. Šī ir brīnišķīga grāmata, kura dod ļoti labus padomus, lai uzlabotu komunikācijas efektivitāti.



      #2 Iedodiet publikai kaut ko, kas viņiem “garšo”

      Tas ir tāpat kā iedot nogaršot nelielu gabaliņu no ļoti garšīgas tortes, lai radītu atkarību.

      Jūsu runas kontekstā, šis garšīgais elements ir emocija – smiekli, intriga, atklātība, dramatisks notikums utt.

      Emocija ir vislipīgākais no visiem instrumentiem, un ja to pareizi un apzināti pielieto, Jūs varat padarīt savu publiku par saviem faniem uz visu mūžu.

      Nu labi, uz pāris gadiem noteikti.
      Lai šis mehānisms nostrādātu vislabāk, Jums šis garšīgais elements ir jāsniedz publikai jau pirmajā savas runas minūtē.

      Jā, jau pašā savas runas sākumā, jo tad publika paredzēs, ka pārējā runā viņi iegūs tieši to pašu. Līdz ar to viņi Jūs uzmanīgi klausīsies.

      Ātrākais veids kā apgūt šādus trikus ir apmeklēt Storytelling darbnīcu. Šī darbnīca balstās filmu veidošanas metodēs, kur viss ir izskaitļots līdz sekundēm. Tā ir vesela industrija, kura rūpējās par to, lai publika sekotu viņu stāstam.



      #3 Trāpiet publikas sāpē

      Precīzi trāpīt savas publikas sāpīgākajā punktā – tas ir jebkura “manipulatora” sapnis.

      Savu runu vienmēr visizdevīgāk ir sākt būvēt no sāpīgas problēmas, jo jebkurš cilvēks grib tās atrisināt.
      Pēc tam Jums atliek tikai rūpēties, lai šis āķis neatslābst un savas runas kulminācijā piedāvāt risinājumu šai sāpei.
      Šis mehānisms nozīmē, ka Jums ļoti precīzi jāsaprot sava auditorija un jāspēj precīzi noformulēt šī sāpe.

      Kā atklāt publikas sāpi?
      Uzrakstiet uz papīra 3 populārākos Jūsu klausītāju iebildumus, kuri vienmēr ir saistīti ar Jūsu tēmu.
      Šie būtu tie iebildumi, kuri vienmēr ir izskanējuši, un kuri vienmēr ir raisījuši pretestību.
       Lūk - šī arī ir publikas sāpe. Esiet godīgi un uzreiz sāciet savu runu ar galveno iebildumu!

      #4 Uzdāviniet kaut ko savai publikai

      Šis triks ir saistīts ar emocionālo atmiņu un dos Jums iespēju ilgāk palikt publikas apziņā.
      Cilvēkiem patīk dāvanas, it īpaši vērtīgas dāvanas. Un viņi to vienmēr novērtēs.
      Tā var būt pat neliela materiāla lieta kā zīmulis, uz kura ir uzdrukāts semināra datums.
      Vai arī lielākām auditorijām tas var būt Jūsu mīļākās grāmatas vai filmas ieteikums, kas arī ir dāvana.

      Bet vislabākā dāvana ir Jūsu personiskais telefona numurus uz slaida. Šī ir Jūsu personiskās zonas uzdāvināšana savai auditorijai. Publika vienmēr to novērtē kā ļoti vērtīgu un cēlu žestu. No manas pieredzes var teikt, ka neviens nezvana uzreiz 15 reizes dienā, lai pajautātu kaut ko. 


      #5 Esiet atklāti

      Ļoti smalks un nemanāms manipulācijas mehānisms ir novērojams tajās runās, kurās orators epizodiski kļūst ļoti atklāts, un vienā mirklī, ļoti organiski un plūstoši, pāriet pie savas runas tēmas.

      Tā ir viltība, kuru neviens nekad nepamanīs, jo publika sekos Jums, jo būsiet plaši atvēruši durvis uz savu personību, un tad pēkšņi “BUM” - Jūsu personiskajā stāstā integrējas Jūsu pamattēma, galvenā vēlme mainīt publikas domas, vai palīdzēt viņiem pieņemt kādu lēmumu.

      Manipulēšana ir ikdiena.
      Katrs cilvēks ar to nodarbojas.
      Mēs katrs esam izkopuši šos trikus.
      Kādam tas izdodas ļoti smalki un filigrāni, bet ar citiem mēs uzreiz Jūtam, ka kaut ko viņš no mums grib.

      Mēs manipulējam ar savu attieksmi, runas veidu un balsi. Ir pierādīts, ka cilvēki daudz labāk ieklausās un uztver cilvēkus, kuri runā zemākā balss tembrā, ar skaidru dikciju. Ja Jūs vēlaties attīstīt šos publikas ietekmēšanas mehānismus, tad Jums noteikti noderēs Zanes Daudziņas vingrinājumi!

      Section